OBJEKTIF
MEMASTIKAN MUTU PERKHIDMATAN YANG DIBERIKAN MEMATUHIPIAWAIAN YANG DIIKTIRAF OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA (KKM)
MEMBINA RANGKAIAN KERJASAMA YANG TERBAIK DENGAN SEMUA FASILITI KESIHATAN KKM BAGI MENINGKATKAN MUTU PERKHIDMATAN
MENYEDIAKAN INFRASTRUKTUR DAN FASILITI TERBAIK KEARAH PERKHIDMATAN HOSPITAL CEMERLANG
MEWUJUDKANPERSEKITARAN YANG SIHAT, KONDUSIF SERTA MESRA PELANGGANDAN WARGA HOSPITAL MENJAGA KEPERLUAN, KESELAMATAN DAN KEBAJIKAN WARGA HOSPITAL KOTA TINGGI AGAR LEBIH BERMOTIVASI DAN BERDAYA SAING
MELAKSANAKAN LATIHAN YANG BERTERUSAN KEPADAANGGOTA BAGI MEMASTIKAN KOMPETENSI DAN MENINGKATKAN KUALITI PERKHIDMATAN
MENGUKUHKAN JARINGANMAKLUM BALAS DAN PENYAMPAIAN MAKLUMAT YANG TEPAT, TERKINI DAN EFEKTIF, DAN
MEMPERKASA KELESTARIAN ALAM SEKITAR MELALUI PELAKSANAAN PROGRAM KELESTARIAN IAITU PENJIMATAN TENAGA (EM), KUALITI UDARA DALAMAN (IAQ) DAN KITAR SEMULA (3R).