PENGENALAN JABATAN
Unit Khidmat Pengurusan merupakan unit di bawah Bahagian Pengurusan, Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru. Unit Khidmat Pengurusan berperanan dalam menguruskan segala urusan pentadbiran pejabat termasuk menguruskan urusan kenderaan Jabatan dan hal ehwal Islam.
Unit Khidmat Pengurusan diketuai oleh seorang Penolong Pengarah Kanan (Khidmat Pengurusan) dan dibantu selia oleh dua (2) orang Penolong Pegawai Tadbir Gred N36 dan N29. Bilangan anggota di bawah unit ini adalah seramai 10 orang.
Di samping menjalankan hal ehwal pentadbiran Pejabat, Unit Khidmat Pengurusan juga melaksanakan serta menguruskan Seksyen Pengangkutan dan Seksyen Hal Ehwal Islam di mana Seksyen Pengangkutan dibantu selia oleh Penolong Pegawai Perubatan U32 dan Seksyen Hal Ehwal Islam diuruskan oleh Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S32
VISI, MISI & OBJEKTIF
VISI
Negara menggembleng tenaga ke arah kesihatan yang lebih baik
MISI
Misi Kementerian Kesihatan Malaysia adalah untuk menerajui dan berusaha bersama-sama :-
Untuk memudahkan dan membolehkan rakyat :
- Mencapai sepenuhnya potensi mereka dalam kesihatan
- Menghargai kesihatan sebagai aset paling berharga
- Mengambil tanggungjawab dan tindakan positif demi kesihatan mereka
Untuk memastikan sistem kesihatan berkualiti tinggi iaitu :
- Mengutamakan pelanggan
- Saksama
- Tidak membebankan
- Cekap
- Wajar mengikut teknologi
- Boleh disesuaikan mengikut persekitaran
- Inovatif
Dengan menekankan terhadap etika perkhidmatan :
- Sifat penyayang, profesionalisme dan kerja berpasukan
- Sifat menghormati maruah insan
- Penglibatan masyarakat
OBJEKTIF
Memastikan perkhidmatan pengurusan berjalan dengan bersih, cekap, amanah dan berkesan bagi membantu ke arah mencapai objektif hospital
PERKHIDMATAN
UNIT KHIDMAT PENGURUSAN
- Pengurusan Hal Ehwal Surat-Menyurat HSAJB, Pengurusan Dokumen-Dokumen Terperingkat Iaitu Mendaftar, Menyusun Atau Melupuskan Fail-Fail Bahagian Pengurusan, HSAJB
- Pengurusan Permohonan, Kemasukan, Berpindah Keluar Dan Lain-Lain Bagi Perumahan Kerajaan / Kuarters Hospital
- Pengurusan Permohonan Dan Kemasukan Ke Asrama Pegawai Perubatan Latihan Siswazah
- Pengurusan Pengeluaran Kad Pengenalan Jabatan Kepada Anggota
- Pengurusan Permohonan Pinjaman Peribadi, Pinjaman Kenderaan Dan Insurans Anggota
- Pengurusan Majlis-Majlis Rasmi, Lawatan, Program-Program Atau Acara-Acara Rasmi
- Pengurusan Perhimpunan Bulanan
- Pengurusan Permohonan Bantuan Pembelian Alat Komunikasi dan Tuntutan Caj Panggilan Bulanan untuk Ketua Jabatan dan Pakar
- Pemantauan Serta Pengedaran Pekeliling-Pekeliling Dan Garis Panduan Kepada Ketua-Ketua Jabatan / Unit Dan Wad
- Pengurusan Sistem Kad Perakam Waktu Anggota Termasuk Pengumpulan Laporan Kad Perakam Waktu Anggota
- Pengurusan Permohonan Ruang Pameran
- Pengurusan Hal Ehwal Perkhidmatan Tempat Letak Kereta Merangkumi Tempat Letak Kereta Berbayar, Permohonan Pas Kakitangan Dan Pelekat Kenderaan Serta Tempat Letak Kereta Pakar
- Pengurusan Tempahan Dewan Dan Penyediaan Makan Minum Untuk Mesyuarat / Kursus / Majlis / Program Dan Lain-Lain
- Pengurusan Penyewaan Mesin-Mesin Fotostat
- Pengurusan Pencalonan Bagi Pingat Kebesaran
- Pengurusan Permohonan Tambang Haji Percuma Kerajaan Negeri Johor Dan Rombongan Perubatan Petugas Haji
- Pengurusan Ahli Lembaga Pelawat Hospital Dan Ahli Lembaga Pelawat Psikiatri
- Pengurusan Kaunter Pejabat Pengarah
- Mengurus setiakan program Hospital Mesra Ibadah (HMI)
SEKSYEN HAL EHWAL ISLAM
- Merancang Dan Melaksanakan Program Dengan Kerjasama Agensi Luar
- Pengurusan Pelaksanaan Hospital Mesra Ibadah (HMI)
- Menyelia Pengurusan Fatwa Dan Hukum Syarak Berkaitan Fiqh Perubatan Serta Farmaseutikal Halal Sedia Ada
- Pengurusan Permasalahan Berkaitan Isu-Isu Perubatan Kontemporari
DIREKTORI UNIT KHIDMAT PENGURUSAN
|
NAMA |
JAWATAN |
Seksyen |
NO. SAMBUNGAN |
EMEL |
TIMBALAN PENGARAH HOSPITAL (PENGURUSAN) |
|||||
|
ISZALHAMIYAH BINTI MOHAMED |
PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK, M54 |
2803 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
KETUA PENOLONG PENGARAH KANAN (PENGURUSAN) |
|||||
|
Kosong |
|
|
|
|
A.1 |
UNIT KHIDMAT PENGURUSAN |
||||
|
W NUR FATIHAH BINTI W HASSAN |
PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK, M44 |
KETUA UNIT KHIDMAT PENGURUSAN |
2754 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
AZZLIN HASLINDA BINTI ARIFFIN |
PENOLONG PEGAWAI TADBIR, N36 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2901 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
MOHD ZAKI BIN HJ. MAIDIN |
PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM, S32 |
HAL EHWAL ISLAM |
2805 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
SITI ROSLINA BINTI WA ALI |
PENOLONG PEGAWAI TADBIR, N29 |
PENTADBIRAN AM |
2947 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
JULAIHA BINTI MOHD SHAH |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENTADBIRAN AM |
2906 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
NOORFATEEHA BINTI A.MAJID |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENTADBIRAN AM |
2805 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
SHARIDATUL AKMAR BINTI MASPOR |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENTADBIRAN AM |
2805 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
ABDULLAH ARIFF BIN ROSLAN |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2706 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
ABDUL RAHMAN BIN MOHD |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2706 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
SITI SAFEKA BINTI BUANG |
PEMBANTU TADBIR, N19 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2706 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
|
NORHASLINDA BINTI ABD RAHIM |
PEMBANTU OPERASI, N14 |
PENTADBIRAN AM |
2753 |
|
|
NOOR SYAFIQAH BINTI AZMAN |
PEMBANTU OPERASI, N11 |
PENTADBIRAN AM |
2805 |
|
|
MOHD QHAIRUL BIN YUSOF |
PEMBANTU OPERASI, N11 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2753 |
|
|
BAJURI BIN SARKAM |
PEMANDU, H14 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2606 |
|
|
SWEE SOON FONG |
PEMANDU, H14 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2606 |
|
|
AZNIZAN BIN KAYEN |
PEMANDU, H11 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2606 |
|
|
SYAZWAN AKMAL BIN SHUHAIMI |
PEMANDU, H11 |
PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN |
2606 |
|
|
SAIFUL AZHAN BIN SALLEH |
PEMANDU, H11 | PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN | 2606 | |
|
ZIA HANIF BIN HARON |
PEMANDU, H11 | PENGURUSAN KORPORAT & PENGANGKUTAN | 2606 |
PIAGAM PELANGGAN
PIAGAM PELANGGAN
UNIT KHIDMAT PENGURUSAN
HOSPITAL SULTANAH AMINAH, JOHOR BAHRU
Kami berjanji menghasilkan perkhidmatan yang berkualiti, mesra, cekap dan berkesan bagi urusan-urusan berikut :- |
1. |
Permohonan Kad Pengenalan Jabatan Bagi Kakitangan Memastikan kad pengenalan jabatan bagi permohonan baru / kad hilang / kad rosak atau usang & bertukar gred atau naik pangkat diselesaikan dalam masa tiga (3) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima. |
2. |
Permohonan Tempahan Dewan Serbaguna / Gelanggang Pangsapuri Sri Murni 2 (PSM 2), HSAJB1. 1. Penghuni Kuarters PSM 2
2. Orang Awam / Kakitangan HSAJB (Selain Penghuni Kuarters PSM 2)
|
3. |
Keputusan Permohonan Rumah Kerajaan Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru Memastikan surat pemakluman keputusan permohonan Rumah Kerajaan sebagaimana yang diputuskan oleh Jawatankuasa Perumahan HSAJB diedarkan dalam tempoh masa berikut setelah mesyuarat diadakan iaitu :-
|
4. |
Permohonan Asrama Pegawai Perubatan Latihan Siswazah Memastikan permohonan diproses dalam masa dua (2) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima dan keputusan dimaklumkan kepada pemohon melalui surat rasmi. |
5. |
Rayuan Bagi Pengecualian / Pengurangan Denda Bagi Pelaksanaan Clamping HSAJB Memastikan borang rayuan diserahkan kepada Pengarah Hospital atau Timbalan Pengarah Hospital serta-merta sebaik sahaja permohonan diterima di Kaunter Unit Khidmat Pengurusan. |
6. |
Tempahan Bilik Mesyuarat / Foyer Memastikan permohonan diproses dalam masa satu (1) hari bekerja bagi permohonan yang diterima sebelum jam 1.00 tengah hari dan keputusan dimaklumkan kepada pemohon melalui telefon pada hari yang sama keputusan diterima. |
7. |
Permohonan Tempahan Makanan / Minuman Bagi Tujuan Rasmi Kerajaan Memastikan permohonan diproses dalam masa satu (1) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima sebelum jam 1.00 tengah hari dan keputusan dimaklumkan kepada pemohon melalui telefon pada hari yang sama keputusan diterima. |
8. |
Memproses Terimaan Surat Rasmi Yang Diterima Oleh Unit Khidmat Pengurusan
|
9. |
Memproses Edaran Surat Keluar Jabatan Melalui Pos
|
10. |
Pengedaran Memo Edaran Dalaman Hospital/ Jabatan/ Unit/ Wad Memastikan memo edaran diedarkan dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
11. |
Permohonan Penggunaan Kenderaan Jabatan Memastikan permohonan diproses dalam masa dua (2) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima dan keputusan dimaklumkan kepada pemohon melalui telefon. |
12. |
Permohonan Pelekat Kenderaan Bagi Kakitangan HSAJB Memastikan permohonan pelekat kenderaan baharu / hilang / rosak disiapkan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.3 |
13. |
Permohonan Kali Pertama Bagi Kad Akses Bermusim Matrix Parking Solution Sdn. Bhd (MPSSB) Memastikan Borang Permohonan Kad Akses Bermusim MPSSB yang diterima pada hari Ahad hingga Rabu akan dihantar kepada MPSSB pada hari pertama bekerja minggu berikutnya, manakala Borang Permohonan Kad Akses Bermusim MPSSB yang diterima pada hari Khamis akan dikumpul untuk penghantaran seterusnya. |
14. |
Permohonan Pinjaman Peribadi Memastikan urusan pengiraan dan pengeluaran surat pengesahan jawatan bagi permohonan pinjaman peribadi disiapkan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima. |
15. |
Permohonan Tuntutan Bantuan Pembelian Alat Komunikasi Mudah Alih Dan Tuntutan Caj Panggilan Bulanan Memproses permohonan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima dan mengemukakan ke Jabatan Kesihatan Negeri Johor untuk kelulusan. Keputusan permohonan akan dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh satu (1) bekerja dari tarikh penerimaan surat kelulusan. |
16. |
Pengurusan Aduan Membuat siasatan / pemantauan terhadap aduan yang diterima dalam tempoh lima (5) hari bekerja dan mengambil tindakan penambahbaikan dalam tempoh tiga puluh (30) hari setelah aduan dikenalpasti. |
17. |
Pengesahan Sijil Cuti Sakit Memastikan permohonan bagi pengesahan Sijil Cuti Sakit dibuat semakan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima dan mengemukakan maklumbalas kepada pemohon. |
MUAT TURUN BORANG
Klik untuk muat turun
BORANG-BORANG UNIT KHIDMAT PENGURUSAN
PENGURUSAN ASRAMA PEGAWAI PERUBATAN SISWAZAH