PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN
Piagam pelanggan merupakan suatu penyataan komitmen bertulis oleh Jabatan Kerajaan terhadap perkhidmatan yang diberikan kepada pelanggan, selaras dengan Perkeliling Kemajuan Pentadbiran Awam (PKPA 3/1993) bertarikh 2 Jun 1993.
Bagi mencapai maksud tersebut , beberapa aktiviti telah dijalankan. Antaranya ialah :
- Piagam Pelanggan Hospital Segamat telah dipaparkan di setiap Unit Hospital Segamat
- Kajian Kepuasan Pelanggan bagi Klinik-Klinik Pakar telah diseragam dan dijalankan setiap 6 bulan sekali
- Kajian Masa Menunggu dijalankan di klinik-klinik pakar Hospital Segamat pada setiap bulan.
KEY PERFORMANCE INDICATOR (KPI)
- KPI Clinical Services - Medical Based 2015 - 2021
- KPI Clinical Services - Surgical Based 2015 - 2021
- KPI Clinical Services - Clincal Based 2015 - 2021
HOSPITAL PERFORMANCE INDICATOR FOR ACCOUNTABILITY (HPIA)